maandag 13 september 2010

Wat een feest!

Mijn eerste digitale tekening! (feest dus?)
Lang over nagedacht, toch de stoute schoenen aangetrokken. En een blog geopend. Bij deze dus de feestelijke opening, haha. Een "prachtige" tekening om het feest luister bij te zetten, of is het feest vanwege de tekening?


Wie ben ik?
Ik ben Klaartje, 33 jaar oud, getrouwd met een lieve boer, wonend in Friesland, samen met 2 huiskatten, 4 boerderijkatten, 2 honden en zo'n 100 koetjes. Opgegroeid in het Brabantse en nu woonachtig sinds een paar jaar in "Het Noorden". Als mensen vragen of ik wel kan wennen, zeg ik: hier bakken ze ook brood en anders bak ik het zelf. Toen ik 3 jaar oud was, schijn ik al gezegd te hebben dat ik boer wilde worden, om dat in mijn tienerjaren aan te vullen met: "en geen boerin, want dat is maar de vrouw van een boer." Stiekem ben ik nu meer boerin dan boer, moet ik eerlijk bekennen, en toch bevalt dat ook prima.


Waarom de vrolijke noot?
Oké, één keer dan. Op mijn 31e werd borstkanker bij mij geconstateerd. Hierna onderging ik de amputatie, de chemo's, de bestralingen, een jaar een infuus gemaakt van muizeneiwitten, reconstructieoperaties, hormooninjecties en tabletten gedurende zeven (of vijf?) jaar, en de mededeling dat we geen kinderen kunnen krijgen tenzij er een wonder gebeurt. De hormoonbehandeling duurt het langst en helaas heb ik daar ook het meeste last van. In het kort: 24/7 spier- en gewrichtspijnen die (tot op heden) niet langdurig te behandelen zijn met pijnmedicatie. Hierdoor mag ik -noodgedwongen- van het leven op de boerderij genieten. Niet zoals ik het op mijn derde had voorgesteld, maar als je dan toch thuis komt te zitten, beter op een boerderij dan in een rijtjeswoning. Ik heb wel wat vrolijke noten nodig om de dag door te komen. En daar doe ik ook erg mijn best voor. Positief blijven ondanks al het ontzettend pijnlijke (letterlijk en figuurlijk) waar ik elke dag weer tegenaan loop.


Waarom zou je mijn blog volgen?
Misschien omdat je me kent en op deze manier met me verbonden wilt zijn... of blijven. Misschien omdat je ook wel een vrolijke noot kunt gebruiken. Of omdat je nieuwsgierig bent of omdat je te veel tijd omhanden hebt.
In elk geval veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten