donderdag 30 september 2010

Koeien zijn mooi!

Ik ben een ongelooflijke liefhebber van koeien. Vanwege hun karakter, hun logge lijven en ze zijn gewoon erg mooi om te zien! En... mooi om te schilderen. Dat doe ik dan ook erg graag. Ik heb al van alles geprobeerd, van landschappen tot abstract. Honden, paarden, maar toch kom ik telkens weer terug bij DE KOE... Nu wil ik niet zeggen dat er een waar kunstenares in mij schuilt, maar ik merk dat koeien schilderen mij beter lukt dan wat dan ook. Vorige week heb ik onderstaande schets gemaakt.
Stiertje van familie Schultes, Bessenbach
Ik miste echt goede foto's van koeien, dus heb ik een mailtje gestuurd aan de man van het stamboek of ik wat goede foto's kon ontvangen om te gebruiken voor het schilderen. Nu heb ik prachtige foto's ontvangen, de ene nog uitnodigender dan de andere. De enige voorwaarde voor gebruik was dat de schilderijen verwerkt worden in een digitale expositie... Tja, zo werd het koeien schilderen niet alleen meer leuk, maar ook nog spannend. Nu moet ik er dus echt wat moois van gaan maken... Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten